Make up

Traditionsenligt släpper nu svenska Make up store årets looks. Rebecca Simonsson satte sig i stolen och belönades med ett par rejäla tilltufsningar. Varje måndag, i fyra veckor framåt, kommer hon nu att berätta mer om vårens snyggaste trender samt hur du fixar dem själv. Först ut: “I do”.

Precis som namnet antyder, är ”I do” en kollektion tillägnad bröllopslooken, speciellt framtagen av make up-veteranen Olle Johansson. “I do” tillverkas endast i begränsad upplaga och lanserades för drygt två veckor sedan (tillsammans med bland annat en bok innehållandes en hel del tips). William Värnild, make up-artist på Make up store, bjöd mig på en fullfjädrad test av den (enligt mig) fantastiska ”I do-looken”.

Steg för steg gick han noggrant igenom baser och rengöringar. Jag fick ett hårt slag på fingrarna då jag avslöjade att jag, vissa sena nätter, tvättar bort sminket med tvål (lektioner i sminkborttagning väntade). När det blev dags att ge ögonen lite tid, tog William fram en basskugga vid namn ”Champagne”, från kollektionen. Han smekte penseln fram och tillbaka över hela mitt ögonlock. För att forma ögongloben tog han fram en ögonskugga vid namn ”Tie”. När han skuggat ögat och format globlinjen, tog han fram ”cake eyeliner”. En otrolig eyeliner, som används med en blöt pensel.

 

 

 

 

Till det klistrade han fast ett par täta och långa ögonfransar, vilket ger ett intensivt intryck. Jag kastas, när jag tittar närmre på kollektionen, mellan namn som ”something blue” , ”invitation” och parfymen ”I do”.

Jag tycker om det. Inte bara parfymens doft, utan också av det fina temat “bröllop” och det faktum att jag ser naturligt himmelsk ut.